Ustrojstvo studija i nastave
Preddiplomski stručni izvanredni (dislocirani ) studij sestrinstva osnovan je 2008. godine zajedničkom suradnjom Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci s Veleučilištem Karlovac, a od 2014.godine studij se izvodi u suradnji sa Fakultetom zdravstvenih studija u Rijeci. Teorijski dio studijskog programa izvodi se na Veleučilištu u Karlovcu, a praktični dio (kliničke vještine) u Općoj bolnici Karlovac, Bolnici za produženo liječenje Duga Resa, Domu zdravlja Karlovac, Domu zdravlja Duga Resa, Zavodu za hitnu medicinu Karlovačke županije, u kući bolesnika, te u domovima za starije i nemoćne osobe.
Obrazovanje obuhvaća obvezatne, općeobrazovne i stručne predmete (odnosno temeljne medicinske, pretkliničke, kliničke i javnozdravstvene predmete). Uz obvezatne predmete na studiju se upisuje i određen broj izbornih predmeta. U temeljnim medicinskim predmetima student se upoznaje s građom i funkcijom čovjekova tijela. U pretkliničkim predmetima proučavaju se mehanizmi bolesti, njihovi uzroci, te vrsta i način djelovanja lijekova. U kliničkim predmetima proučavaju se bolesti, načini njihova prepoznavanja, sprječavanje i liječenje, te njega i rehabilitacija posljedičnih oštećenja. Velika pažnja posvećena je zdravstvenoj njezi i principima zdravstvene njege. U javnozdravstvenim predmetima proučava se utjecaj okolišnih i društvenih čimbenika na zdravlje, te djelovanje prvostupnice sestrinstva u suzbijanju bolesti u okviru čovjekove prirodne životne sredine. Na studiju se studenta upoznaje s osnovama znanstvenih istraživanja, statistike i medicinske informatike. Na kraju studija brani se završni rad.
Program je usklađen sa EU Direktiva 2005/36/EC koja precizno određuje minimalne uvjete obrazovanja za medicinska sestre i Zakonom o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija čime je omogućena mobilnost završenih studenata sestrinstva na tržištu EU. Nastavak obrazovanja moguć je na diplomskome studiju Sestrinstvo, diplomskim i poslijediplomskom specijalističkim ili znanstvenim studijima iz područja biomedicine i zdravstva.
Nakon završene tri godine, odnosno, 6 semestara (180 ECTS) stručnog preddiplomskog studija Sestrinstva, studenti će biti kompetentni samostalno planirati, provoditi, nadzirati provođenje i evaluirati zdravstvenu njegu na osnovi vrednovanja činjenica, ali i vrednovanja teorijskih znanja unutar područja zdravstvene njege. Time su osposobljeni za samostalan rad u sustavu zdravstva gdje imaju prepoznatljivo mjesto u vođenju zdravstvene njege na kliničkim odjelima, organiziranju zdravstvene njege u zajednici, promoviranju zdravlja na primarnoj, sekundarnoj te tercijarnoj prevenciji bolesti.
Opći podaci
Naziv studija
Preddiplomski stručni- (izvanredni ) studij Sestrinstva –Karlovac
Nositelj studija i izvođač
Sveučilište u Rijeci , Fakultet zdravstvenih studija
Trajanje studija
3 godine
Nastavni plan
Nastavni plan za ak. god. 2023./2024.
Izvedbeni nastavni planovi
Izvedbeni nastavni planovi za izvanredni studij ak. god. 2023./2024. (A- Z)
I godina |
Anatomija |
Dijetetika |
Filozofija i bioetika u sestrinstvu |
Fiziologija |
Informatika u zdravstvenoj njezi |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege I |
Komunikacijske vještine |
Mikrobiologija s parazitologijom |
Osnove fizike, radiologije i zaštita od zračenja |
Osnove medicinske kemije i biokemije |
Osnove zdravstvene njege |
Patofiziologija |
Proces zdravstvene njege |
Psihološka medicina |
Dokumentiranje u sestrinskoj praksi |
Socijalno i zdravstveno zakonodavstvo |
Strani jezik I Engleski |
Strani jezik I Njemački |
Osnove metodologije znanstveno istraživačkog rada |
II godina |
Dermatovenerologija |
Ginekologija i opstetricija |
Higijena i epidemiologija |
Infektologija |
Interna medicina |
Javno zdravstvo |
Klinička propedeutika |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege II |
Neurologija |
Hitna medicina- sestrinski pristup |
Zdravstvena njega osoba s invaliditetom |
Farmakologija |
Patologija |
Pedijatrija |
Sociologija zdravlja |
Strani jezik II Engleski |
Strani jezik II Njemački |
Zdravstvena njega djeteta |
Zdravstvena njega majke i novorođenčeta |
Zdravstvena njega odraslih I |
Zdravstvena psihologija |
Biološke osnove ponašanja |
Zdravstvena njega djeteta u jedinici intenzivnog liječenja |
Toksikologija |
Koronarna bolest srca |
Prevencija i kontrola infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi |
Psihoterapija i socioterapija u sestrinstvu |
Sestrinstvo i psihološka njega |
Zdravstvena njega bolesnika s astmom |
Podrška majkama u ranom postpartalnom periodu |
III godina |
Anesteziologija, reanimatologija i intenzivno liječenje |
Kirurgija, traumatologija i ortopedija |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege III |
Oftalmologija |
Osnove biomedicinske statistike |
Otorinolaringologija |
Palijativna zdravstvena skrb |
Psihijatrija i mentalno zdravlje |
Zdravstvena njega odraslih II |
Zdravstvena njega psihijatrijskih bolesnika |
Zdravstvena njega starijih osoba |
Zdravstvena njega u kući |
Zdravstvena njega u zajednici |
Zdravstveni odgoj s metodama učenja i poučavanja |
Organizacija, upravljanje i administracija u zdravstvenoj njezi |
Liječenje boli |
Specifična hitna stanja |
Standardi kvalitete u zdravstvenoj njezi |
Organizacija i provođenje palijativne medicine u zajednici |
Predoziranje i trovanje kod odraslih osoba |
Kronične rane-suvremeni principi liječenja |
Sestrinstvo u okolnostima katastrofe |
Uloga medicinske sestre u socijalizaciji laringektomiranih osoba |
Sestrinska skrb osoba sa oštećenjem vida |
Zdravstvena njega bolesnika sa stomom |
Sestrinstvo i seksualna medicina |
Uspostavljanje i unapređenje sustava kvalitete u zdravstvenoj ustanovi |
Nakon diplome
Nakon završetka studija prvostupnik / ca sestrinstva steći će sljedeće kompetencije temeljene na ishodima učenja:
- primijeniti znanje i vještine iz područja zdravstvene skrbi;
- izvršiti procjenu potreba za zdravstvenom njegom, postaviti ciljeve i odrediti prioritete, planirati i implementirati adekvatne postupke (izvođenje), te evaluirati i po potrebi modificirati plan njege;
- primijeniti proces sestrinske skrbi i voditi sestrinsku dokumentaciju, te evaluirati postignute ciljeve u zdravstvenoj njezi;
- procijeniti potrebu za edukacijom i primjenu načela i tehnika podučavanja pojedinca, obitelji i zajednice;
- prepoznati životno ugroženog pojedinca;
- sudjelovati u unapređenju i osiguravanju kakvoće standarda sestrinske prakse, te kontinuirano tijekom rada prosuđivati i vrednovati standarde sestrinske prakse;
- sudjelovati u obrazovanju medicinskih sestara i ostalih zdravstvenih djelatnika/ i/ili suradnika;
- koristiti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u pisanom, govornom i elektroničkom obliku;
- komunicirati s članovima tima za zdravstvenu njegu i ostalim osobljem, te s bolesnikom, njegovom obitelji i zajednicom;
- provesti suradnju u zdravstvenom timu na svim razinama zdravstvene zaštite i suradnju u multidisciplinarnom timu; te voditi sestrinsku dokumentaciju. Njegova uloga u zdravstvenom timu na raznim razinama zdravstvene zaštite biti će praćenje zdravstvenog stanja bolesnika i životno ugroženih osoba. Stručni prvostupnik sestrinstva moći će procijeniti potrebe za edukacijom, te primijeniti načela i tehnike podučavanja pojedinaca, obitelji i zajednice. Osim toga imati će mogućnost daljnjeg kontinuiranog učenja, praćenja srodnih struka, te istraživanja u sestrinstvu, a moći će sudjelovati i u obrazovanju sestara.
- primijeniti načela jedinstvene sestrinske skrbi poštujući individualnost štićenika, primjenjujući holistički pristup i partnerski odnos;
- organizirati sestrinsku skrb za različite korisnike u različitim zdravstvenim i socijalnim ustanovama kao i u njegovom domu te nadzirati njezino provođenje;
- samoprocjeniti potrebu i mogućnost osobnog daljnjeg učenja;
- koristiti stručnu literaturu, razviti odgovornost za cjeloživotno učenje, profesionalni razvoj i unapređenje kompetencija u skladu s potrebama tržišta rada
- pratiti istraživanja u struci i sudjelovati u njima
Podaci o nastavnicima i suradnicima
Svi nositelji kolegija i/ili nastavnici imaju izbor u znanstveno-nastavno ili nastavno zvanje. U izvođenju studijskog programa sudjeluje 14 nastavnika sa znanstveno-nastavnim zvanjem (sveučilišni profesori ili docenti), 7 nastavnika s akademskim stupnjem doktora znanosti, 6 viših predavača u nastavnom zvanju i 17 predavača u nastavnom zvanju. Mentori kliničkih vježbi su magistre sestrinstva i prvostupnice sestrinstva sa dugogodišnjim kliničkim iskustvom.