Ustrojstvo studija i nastave
Obrazovanje obuhvaća obvezatne, općeobrazovne i stručne predmete (odnosno temeljne medicinske, pretkliničke, kliničke i javnozdravstvene predmete). Uz obvezatne predmete na studiju se upisuje i određen broj izbornih predmeta. Nastava se obavlja u obliku predavanja, vježbi, seminara, demonstracija, konzultacija, rada na kliničkim odjelima, te u domovima zdravlja. U temeljnim medicinskim predmetima student se upoznaje s građom i funkcijom čovjekova tijela. U pretkliničkim predmetima proučavaju se mehanizmi bolesti, njihovi uzroci, te vrsta i način djelovanja lijekova. U kliničkim predmetima proučavaju se bolesti, načini njihova prepoznavanja, sprječavanje i liječenje, te njega i rehabilitacija posljedičnih oštećenja. Velika pažnja posvećena je zdravstvenoj njezi i principima zdravstvene njege. U javnozdravstvenim predmetima proučava se utjecaj okolišnih i društvenih čimbenika na zdravlje, te djelovanje prvostupnice sestrinstva u suzbijanju bolesti u okviru čovjekove prirodne životne sredine. Na studiju se studenta upoznaje s osnovama znanstvenih istraživanja, statistike i medicinske informatike. Na kraju studija brani se završni rad.
Program je izrađenu skladu s Direktivom 2005/36/EC, te Zakonom o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju i njegovim izmjenama i dopunama (Narodne Novine, broj 123/03, 198/03, 105/04, 174/04, 46/07).
Opći podaci
Naziv studija
Prijediplomski stručni studij Sestrinstvo
Nositelj studija i izvođač
Sveučilište u Rijeci, Fakultet zdravstvenih studija
Trajanje studija
3 godine
Uvjeti upisa
Završen program četverogodišnje srednje škole i državna matura
Zvanje
Nakon završetka studija stječe se stručni naziv, stručni prvostupnik/ca sestrinstva (baccalaureus)
Kratica stručnog naziva
bacc. med. techn.
Nastavni plan
Nastavni plan za ak. god. 2023./2024.
Izvedbeni nastavni planovi
Redovni studij ak. god. 2023./2024. (A- Z)
I godina |
Anatomija |
Dijetetika |
Filozofija i bioetika u sestrinstvu |
Fiziologija |
Informatika u zdravstvenoj njezi |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege I |
Komunikacijske vještine |
Mikrobiologija s parazitologijom |
Osnove fizike, radiologije i zaštita od zračenja |
Osnove medicinske kemije i biokemije |
Osnove zdravstvene njege |
Patofiziologija |
Proces zdravstvene njege |
Psihološka medicina |
Analiza i dokumentiranje u sestrinskoj praksi |
Socijalno i zdravstveno zakonodavstvo |
Strani jezik I |
Osnove metodologije znanstveno istraživačkog rada |
II godina |
Dermatovenerologija |
Ginekologija i opstetricija |
Higijena i epidemiologija |
Infektologija |
Interna medicina |
Javno zdravstvo |
Klinička propedeutika |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege II |
Neurologija |
Hitna medicina- sestrinski pristup |
Zdravstvena njega osoba s invaliditetom |
Farmakologija |
Patologija |
Pedijatrija |
Sociologija zdravlja |
Strani jezik II |
Zdravstvena njega djeteta |
Zdravstvena njega majke i novorođenčeta |
Zdravstvena njega odraslih I |
Zdravstvena psihologija |
Zdravstvena njega djeteta u jedinici intenzivnog liječenja |
Tehnika instrumentiranja |
Zdravstveno usmjereno tjelesno vježbanje |
Podvodna i hiperbarična medicina |
Nutritivne potrebe medicinskih sestara/tehničara tijekom rada |
Mentorstvo u sestrinstvu |
Uloga medicinske sestre/tehničara u promociji cijepljenja |
Vaskularne bolesti kože i poremećaj cirkulacije donjih udova |
Odabrana poglavlja iz pedijatrijske dermatologije |
III godina |
Anesteziologija, reanimatologija i intenzivno liječenje |
Kirurgija, traumatologija i ortopedija |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege III |
Oftalmologija |
Osnove biomedicinske statistike |
Otorinolaringologija |
Palijativna zdravstvena skrb |
Psihijatrija i mentalno zdravlje |
Zdravstvena njega odraslih II |
Zdravstvena njega psihijatrijskih bolesnika |
Zdravstvena njega starijih osoba |
Zdravstvena njega u kući |
Zdravstvena njega u zajednici |
Zdravstveni odgoj s metodama učenja i poučavanja |
Organizacija, upravljanje i administracija u zdravstvenoj njezi |
Intenzivna njega bolesnika |
Kriminogeno ponašanje: Osnove prepoznavanja i postupanja zdravstvenih radnika |
Tehnike osobnog rasta i razvoja |
Predoziranja i trovanja kod odraslih osoba |
Digitalna era u kardiologiji- „kućni monitoring sistemi“ |
Međudjelovanje hrane i lijekova |
Grupni rad u zajednici |
Primarna prevencija u zajednici- sestrinski pristup |
Ultrazvuk u sestrinskoj praksi: otvaranje i održavanje venskog puta |
Izvanredni studij ak. god. 2023./2024. (A- Z)
I godina |
Anatomija |
Dijetetika |
Filozofija i bioetika u sestrinstvu |
Fiziologija |
Informatika u zdravstvenoj njezi |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege I |
Komunikacijske vještine |
Mikrobiologija s parazitologijom |
Osnove fizike, radiologije i zaštita od zračenja |
Osnove medicinske kemije i biokemije |
Osnove zdravstvene njege |
Patofiziologija |
Proces zdravstvene njege |
Psihološka medicina |
Analiza i dokumentiranje u sestrinskoj praksi |
Socijalno i zdravstveno zakonodavstvo |
Strani jezik I |
Osnove metodologije znanstveno istraživačkog rada |
II godina |
Dermatovenerologija |
Ginekologija i opstetricija |
Higijena i epidemiologija |
Infektologija |
Interna medicina |
Javno zdravstvo |
Klinička propedeutika |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege II |
Neurologija |
Hitna medicina- sestrinski pristup |
Zdravstvena njega osoba s invaliditetom |
Farmakologija |
Patologija |
Pedijatrija |
Sociologija zdravlja |
Strani jezik II |
Zdravstvena njega djeteta |
Zdravstvena njega majke i novorođenčeta |
Zdravstvena njega odraslih I |
Zdravstvena psihologija |
Zdravstvena njega djeteta u jedinici intenzivnog liječenja |
Tehnika instrumentiranja |
Zdravstveno usmjereno tjelesno vježbanje |
Podvodna i hiperbarična medicina |
Nutritivne potrebe medicinskih sestara/tehničara tijekom rada |
Mentorstvo u sestrinstvu |
Uloga medicinske sestre/tehničara u promociji cijepljenja |
Vaskularne bolesti kože i poremećaj cirkulacije donjih udova |
Odabrana poglavlja iz pedijatrijske dermatologije |
III godina |
Anesteziologija, reanimatologija i intenzivno liječenje |
Kirurgija, traumatologija i ortopedija |
Kliničke vježbe iz zdravstvene njege III |
Oftalmologija |
Osnove biomedicinske statistike |
Otorinolaringologija |
Palijativna zdravstvena skrb |
Psihijatrija i mentalno zdravlje |
Zdravstvena njega odraslih II |
Zdravstvena njega psihijatrijskih bolesnika |
Zdravstvena njega starijih osoba |
Zdravstvena njega u kući |
Zdravstvena njega u zajednici |
Zdravstveni odgoj s metodama učenja i poučavanja |
Organizacija, upravljanje i administracija u zdravstvenoj njezi |
Kriminogeno ponašanje: Osnove prepoznavanja i postupanja zdravstvenih radnika |
Tehnike osobnog rasta i razvoja |
Predoziranja i trovanja kod odraslih osoba |
Digitalna era u kardiologiji- „kućni monitoring sistemi“ |
Međudjelovanje hrane i lijekova |
Grupni rad u zajednici |
Primarna prevencija u zajednici- sestrinski pristup |
Ultrazvuk u sestrinskoj praksi: otvaranje i održavanje venskog puta |
Nakon diplome
Nakon završetka studija prvostupnik/ca sestrinstva steći će slijedeće kompetencije temeljene na ishodima učenja:
- primijeniti znanje i vještine iz područja zdravstvene skrbi;
- izvršiti procjenu potreba za zdravstvenom njegom, postaviti ciljeve i odrediti prioritete, planirati i implementirati adekvatne postupke (izvođenje), te evaluirati i po potrebi modificirati plan njege;
- primijeniti proces sestrinske skrbi i voditi sestrinsku dokumentaciju, te evaluirati postignute ciljeve u zdravstvenoj njezi;
- procijeniti potrebu za edukacijom i primjenu načela i tehnika podučavanja pojedinca, obitelji i zajednice;
- prepoznati životno ugroženog pojedinca;
- sudjelovati u unapređenju i osiguravanju kakvoće standarda sestrinske prakse, te kontinuirano tijekom rada prosuđivati i vrednovati standarde sestrinske prakse;
- sudjelovati u obrazovanju medicinskih sestara i ostalih zdravstvenih djelatnika/ i/ili suradnika;
- koristiti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u pisanom, govornom i elektroničkom obliku;
- komunicirati s članovima tima za zdravstvenu njegu i ostalim osobljem, te s bolesnikom, njegovom obitelji i zajednicom;
- provesti suradnju u zdravstvenom timu na svim razinama zdravstvene zaštite i suradnju u multidisciplinarnom timu;
- te voditi sestrinsku dokumentaciju. Njegova uloga u zdravstvenom timu na raznim razinama zdravstvene zaštite biti će praćenje zdravstvenog stanja bolesnika i životno ugroženih osoba. Stručni prvostupnik sestrinstva moći će procijeniti potrebe za edukacijom, te primijeniti načela i tehnike podučavanja pojedinaca, obitelji i zajednice. Osim toga imati će mogućnost daljnjeg kontinuiranog učenja, praćenja srodnih struka, te istraživanja u sestrinstvu, a moći će sudjelovati i u obrazovanju sestara.
- primijeniti načela jedinstvene sestrinske skrbi poštujući individualnost štićenika, primjenjujući holistički pristup i partnerski odnos;
- organizirati sestrinsku skrb za različite korisnike u različitim zdravstvenim i socijalnim ustanovama kao i u njegovom domu te nadzirati njezino provođenje;
- samoprocjeniti potrebu i mogućnost osobnog daljnjeg učenja;
- koristiti stručnu literaturu, razviti odgovornost za cjeloživotno učenje, profesionalni razvoj i unapređenje kompetencija u skladu s potrebama tržišta rada
- pratiti istraživanja u struci i sudjelovati u njima